Dzis natchnela mnie mysl, by wyrazic co drzemie we mnie, a szczegolnie jakie pomysly przebiegaja po mojej glowie a moze przelatuja?!

Friday 6 April 2012

JAJKA FASZEROWANE


Kochani!
Dzisiaj kolejny przepis na Wielkanocne specjaly z mojego domowego stolu. Nigdy na Wielkanoc nie moglo u nas zabraknac jajek faszerowanych, moja mama korzystala z przepisu z ksiazki kucharskiej a ze ja w mojej nie mam przepisu na takie jajka to troche eksperymentowalam i uwazam ze jest warto.

8 gotowanych jaj na twardo
10 dag masla rozpuszczonego
peczek szczypiorku
peczek pietruszki
jedna kajzerka namoczona w mleku
sol, pieprz do smaku
ja dodaje odrobine szczypte przyprawy curry
bulka tarta do smazenia.

Najwazniejsze to zostawic sobie skorupki, wiem ze to jest najtrudniejsza sprawa, ja przed planowanym zrobieniem jajek zbieram sobie skorupki, poprostu je przekrajam nozem z pilka a z jajek robie to co mam robic, np nalesniki, i w ten sposob zawsze mam skorupki na zapas bo nigdy nic nie wiadomo. Ugotowane jajka na twardo tez przekrajam i lyzeczka wyluszczam bialko z zoltkiem. Jajka przekrecam przez maszynke, z pokrojonym szczypiorkiem, pietruszka i na koniec rozmoczna buleczka. W miseczce zagniatam z rozpuszczonym maslem i przyprawamiu, jezeli jest za suche mozna dodac surowe jakja, ja nie potrzebowalam. Doprawic do smaku, tylko prosze pamietac, ze jajka podaje sie na cieplo i wtedy bardziej czuje sie sol, wiec ostroznie. delikatnie wypelniamy skorupki, ja te po surowych jajka plucze pod woda i pozwalam wyschnac. Delikatnie wypelkniam skorupki farszem z lekka gorka, maczam w tartej bulce i podsmazam na pateln i na maselku, przykrywam pokrywka zeby rowniez w srodku tez sie nagrzalo i podaje do stolu.
Smacznego

POczestuj sie!

No comments:

Post a Comment