Dzis natchnela mnie mysl, by wyrazic co drzemie we mnie, a szczegolnie jakie pomysly przebiegaja po mojej glowie a moze przelatuja?!

Tuesday 17 April 2012

BISCOTTI MIGDALOWE

Kochani!

Dzisiaj cos do pochrupania przy kawce, Biscotti co po wlosku znaczy podwojnie pieczone,  troche pracochlonne ale warto sie nameczyc, bo i starcza na dlugo i sa rewelacyjne do kawki czy herbatki.



Skladniki:
1 kg maki
3 lyzki proszku do pieczenia
600 g cukru
1 szklanka goracej wody
ok 600 g migdalow
4 jajka
1 szklanka oliwy

Cukier rozpuscic w wodzie, suche skladniki pomieszcac razem a mokre razem, dodac migdaly i zagniesc ciasto, powinno byc dosac geste ( ja robilam w polowy i mi wyszlo dosc rzadkie wiec musialam dodac maki). Odstawic na min 2 godziny w chlodne miejsce.
Uformowac podlozne ciasto w blaszcze albo na duzej blasze, piec  w piekarniku ok 180 stopni przez ok 45-50 minut do lekkiego zbrazowienia.
Przy pomocy noza z pila pokroic w kromki i ponownie wstawic do piekarnika do mocniejszego zbrazoweinia to powinno zajkac jakies 15-20 min. ostudzic na kratce i przechowywac w pojemniku.
Poczestuj sie

No comments:

Post a Comment