Dzis natchnela mnie mysl, by wyrazic co drzemie we mnie, a szczegolnie jakie pomysly przebiegaja po mojej glowie a moze przelatuja?!

Sunday 12 February 2012

Walentynkowe ciasteczka



Wiem, wien dlugo nie zagladalm do mojego bloga, ale obiecuje postaram sie poprawic.
Walentynki juz blisko i u nas w domu ciasteczka piecze sie cala para. Z rana ja upieklam pare slicznych serduszek a pozniej moja 2 letnia coreczka dokonczyla zabawe.
Przepis na ciasteczka oczywiscie troszeczke udoskonalonyJ.

Skladniki:
175g masla
200g cukru (ja dodalam troche mniej ok 150g)
2 jajka
400g maki (ja dodalam ok 200g krupczatki i 200g zwyklej)
1 lyzeczka proszku do pieczenia
1 lyzeczka soli
Cukier waniliowy, oprocz tego dodalam do polowy cynamon ok 1 lyzeczki i do drugiej polowy kardamon tez ok lyzeczki, te z kardamonem sa rewelacyjne, polecam)
Ciasto zagniatamy dosc szydko, nie wyrabiajac i wstawiamy do lodowki, ja nawet lubie zrobic dzien wczesniej, albo kilka wczesniej i uzyc tego co mi zostanie na spod do jakiejs tarty albo do sernika.

Wykrawamy ciasteczka w dowolnych ksztaltach i dodatkowe jedne koniecznie z dziurka albo srduszkiem. Pieczemy w nagrzanym do 180 st piekarniku do zbrazowienia, uwaga te z dziurka pieka sie szybciej.
 Kiedy ostygna przekladamy dziemem czerownym u nas truskawkowy i przykrywamy ciasteczkiem z dziurka.

 Smacznego

2 comments: